Paris I. - Začiatok konca (roka)

januára 04, 2013

Po miliónhodinovej ceste v autobuse, ktorá sa niesla v znamení Románu Pro Ženy, sedadlovej kamasutry a šerry paradajok s rezňom sme konečne dorazili tam kde trebalo. O pol siedmej ráno sme už dýchali Parížsky vzduch, vonku bola tma, mesto bolo pokojné, to len moje vlasy hrali s vetrom o preteky.
Pomaličky sme objavovali ešte spiacu (aj keď nikdy nespí) Paríž a nasávali atmosféru dokiaľ to bolo možné.


V uliciach vládol až neuveriteľný pokoj, ticho pred búrkou a to doslova. Zatiaľ sa však dali vychutnať všetky odtiene mesta bez akéhokoľkvek narušenia..
(Jednu vec vám poviem, v tej Paríži sa ešte aj figuríny vo výkladoch ináč tvária ako tie naše! Síce nemáme žiadnu fotku, no výklady boli maximálne esteticky-oku-lahodiace)
Mesto sa však rýchlo začalo prebúdzať a okrem Seiny, ktorá nadobúdala hnedožltozelené odtiene odkrylo aj nejaké tie povšimnutia hodné detaily, ktoré potešia nejedného estéta, minimálne mňa..
Nasledovalo Notre Dame /Notrdam/ v celej svojej obrovitánskosti, ktorý sme doteraz poznali len vďaka Quasimodovi a semináru z Dejín Umenia..
Na druhej fotke si môžete všimnúť.. no ten vítr ve vlasech!
Obrovský zvonku, ešte väčší zvnútra.. Na druhej fotke to je len bočná loď, tá hlavná bola ešte väčšia..
Denné svetlo odhalilo okrem japonských turistov a nelegálne pracujúcich černochov aj kľukaté uličky a farebné kafetérie..
Achkať a íhkať sa dalo nad rôznymi vecami, čo vám budem hovoriť..

To je zatiaľ takto prvá polovička nášho prvého dňa, fotky som fotila ja, kedže sa mi podarilo aspoň na chvíľu ukoristiť Jakubov kanón..
Nabudúce pokračujeme v Louvre /Lúvri/!

You Might Also Like

29 comentários

  1. Krásné fotky! Paříž ti závidím, je to nádherné město :)
    www.lettertomywardrobe.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ach už sa teším na ďalší článok nech si posmpomínam aké to tam je úžasné

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Do Paříže se taky jednou podívám! :D Doufám, že jste si to užili. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. wow! to je nádhera! Paríž chcem navštíviť aj ja, veľmi veľmi! :)

    Stray Alley

    OdpovedaťOdstrániť
  5. páči sa mi že v každej vete má paríž iný rod :D
    a čo ja viem, mňa to mesto až tak neuchvátilo, je podľa mňa strašne špinavé ( ok, kt. veľkomesto nie, ale i tak :D o Paríži ma každý také snové predstavy )
    ale francúzsky vidiek, to je už iná káva ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej to som si tiez uvedomila,ale tak co no :D
      Jasne ze bol spinavy,ale bolo absolutne pozoruhodne,ze ked sme prisli akoze o tej siestej tak to bolo vsetko ciste akoby ani nie Pariz..
      Z mojho pohladu je to tak, ze ako fajn vsetko pekne architektura, historia,ale zit by som tam nechcela, ten francuzsky vidiek ako hovoris, to je uz o inom :)

      Odstrániť
    2. už som opravila tie rody, ma to začalo znervózňovať :D

      Odstrániť
  6. Paříž je jedno z míst kam bych se jednou určitě chtěla podívat!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mne sa páči vítr ve vlasech :D teda na fotke to vyzerá super :D a teším sa na ďalšie fotky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som myslela ze si tu ofinu odfaklim v ten den! :D

      Odstrániť
  8. Úžasný príspevok! Mám rada potulky v inom meste:) Peacečka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nádherné fotky, teším sa na ďalšie... Odteraz chcem Paríž navštíviť aj ja, ale až po Londýne :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. noo Londýn tam by som šla tiež, to su také tie veci čo treba vidieť aspoň raz :D

      Odstrániť
  10. Krásne fotky, ach ♥ teším sa na pokračovanie!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Hezký článek, Paříž ti závidím!:)
    Určitě se těším na další články o Paříži:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. V Paříži jsem byla a hned bych se tam vrátila. Jen už né autobusem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Máš štastie, Paríž je úplne úžasne mesto :) Skvelé fotky


    My infinite universe

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Já tam chci taky! :D Musí to tam výt úžasné!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. skvelý príspevok, fotky, všetko.
    Paríž milujem ♥ naozaj sú tam všade úžasné výklady :D a tí ilegálne pracujúci černosi .. zažila som už aj ich útek pred policajtmi :D to bola ešte sranda.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Jedným slovom úúúúúžasné fotky.. Hlavne by ma zaujal ten Notre Dame, keďže sme sa učili o jeho stavbe na nemčine..ale vďaka za fotky, aspoň som ho videla takto.. No a Seina..a uličky..krásne fotky. Ako z filmu :)

    www.justbaremysoul.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  17. och nádhera ja Paríž milujem
    krásne fotky!!

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Také tam chci jednou zavítat, moc se mi líbí tvé fotky, dýchají tou atmosférou :)) Nebo alespoň mě to tak připadá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. my sme do pariza sice leteli, ale teraz uz s usmevom spominam ako sme vystupila z busu, s ktorym sme sli z letiska, ze kukneme na navigacii v mobile, kam ist a...no vymazala sa nam...este, ze sme mali v zalohe staru dobru mapu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ty fotky jsou dokonalé :)
    http://chilli-chocolate.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Krásne, nádherné mestečko ♥ Muselo tam byť vtedy naozaj fajn. Naša trieda tam bola začiatkom tohto roka na školský výlet, no snáď sa tam niekedy za život pôjdem pozrieť aj ja :))

    OdpovedaťOdstrániť

Instagram