Paris III. - MONTmartre & MONTparnasse

januára 11, 2013

Musím priznať, že na Montmartre som sa tešila asi najviac zo všetkého. Hlavne teda kvôli mojej milovanej Amélii. :} Neprekvapilo ma, že asi aj iní ľudia sa tam tešili alebo možno netešili ktovie, no bolo ich tam tak milión! Prekvapilo ma, že francúzi nepoznajú Ameliu z Montmartru aj keď žijú na ulici kde sa film natáčal. ("wtf" - no predstavte si keby sa na vašej ulici natáčal film)

Yann Tiersen -  La valse d'Amelie {orchestral version}  - neviem ako vy,ale ja som zo všetkých soundtrackov k Amelii namäkko..
Po prebrodení sa masovou uličkou sme sa vyviezli lanovkou k bazilike Sacre Coeur /sakriké :D/. Dnu sme neboli, bola tam fronta snáď aj väčšia ako do Notre Damu. Oveľa viac nás zaujímalo Námestie maliarov, kde priemerná koncentrácia maliara bola: 1 maliar na meter štvorcový no malo to čosi do seba!

V celom Paríži sme si mohli oči vyočiť, lebo koncentrácia Viesp (množné číslo od Vespa, existuje vôbec?) bola podobná ako koncentrácia maliarov  na ich námestí! A tak sme achkali pri každej jednej od závisti..

Absolvovali sme aj také to túlanie sa uličkami v pravom slova zmysle. Len on, ja a moja palacinka ktorá nemala konca kraja!
Strítárt tiež nechýbal, bola to jedna z vecí, ktoré sme tu v Paríži očakávali a tešili sa z každej blbosti..
Hľadali sme aj Améliinu kaviareň, no pre časovú tieseň sa nám ju nepodarilo nájsť, no na Rue Lepic, kde sa natáčal film sme boli a to sa počíta! :}
A nakoniec výhľad z 56teho poschodia Montparnassu, kde bolo nemožné sa dostať a ešte nemožnejšie zíjsť dolu, keďže fronta sa vlnila sťaby závitnica. No myslím si, že je to krajšia vyhliadka ako z ajfelovky, lebo vidíte tu samotnú vežu a čo si budeme klamať..

You Might Also Like

37 comentários

  1. Nádherné fotky,hned bych tam jela :)
    www.lettertomywardrobe.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To jsou parádní fotky, nikdy jsem nic podobného neviděla. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Znovu pekné fotočky a znovu sme trošku s Tebou pocestovali :)

    www.seesimona.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vďaka :}}
      no snažím sa to robiť aby to tak bolo, aby somnou ľudia pocestovali :)

      Odstrániť
  4. isto sa tam natáčalo viac filmov ako len amélia... predstav si že sa na tvojej ulici natáča 1000 filmov, pamätáš si všetky? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 1000 filmov sa tam nenatacalo ak sme pri tom, zas tak vela ich nie

      Odstrániť
  5. když jsem byla ve Francii, tak se mi právě toto místo líbila ze všech nejvíc :) mělo to tam podle mě úžasnou atmosféru! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Až jednou pojedu do francie, naplánuji si podobný program. Fotky jsou úžasné, ty poslední panoramata bezkonkurenčně nejlepší!

    www.diaryofmisssailor.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj :) Práve som objavila tvoj blog a som úplne nadšená :) Ja strašne krásny :) celý dizajn aj celkovo príspevky :) followujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. "Móda je nákaza něčím novým."

    Milujete styl a novinky? Pak se přijďte kouknout do našeho e-shopu a zažijte vzrušující jízdu po módních trendech.

    WEB: http://comfort-shopping.cz

    Nyní u nás probíhá LEDNOVÁ SOUTĚŽ o fantastickou kabelku s třásněmi.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. skvelé fotky,najviac sa mi páči street art :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. aaaach zase sa vraciam aspoň takto do Paríža! .. Montmartre bol TOP a tiež som sa tešila práve tam :D .. krásne fotky a všetko.. chcem ísť späääť

    OdpovedaťOdstrániť
  11. náádhera! :)
    Montparnasse je super .. len škoda, že sú už okolo tie sklá .. keď som tam bola prvýkrát, neboli tam, bolo to ešte lepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fuh neboli? keď sme tam boli teraz tak tam tak fúkalo, že bez tých skiel by sme asi už leteli povetrím :D

      Odstrániť
  12. krásna amélia, už ju mám konečne pozretú :3
    odvtedy mám dva dôvody sa vrátiť do paríža :D
    disneyland a montmart

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj sa chcem ešte ísť! :} a konečne nájsť tú kaviareň :D

      Odstrániť
  13. A našla si nakonec ten bar kde se Ameilie natáčela? :) Já jo! Sice mi to dalo práci s vyptáváním, ale nakonec mi v jednom květinášřství poradilo. Bohužel je to ale zavřený a celkem zchátralý :/ Ale je tam vidět velkej zarámovanej plakát z filmu, bar s cigaretama a prostě jinak všechno stejný. No suprový :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. joooj hľadali sme ho aj sme sa vypytovali, aj ten zelovoc sme hľadali a niiič, našli sme len inú čo sa volala tak isto a potom nás jedna francúzka poslala nejakým smerom že tam to je a no nič sme nenašlii :/

      Odstrániť
  14. No nádherná, tie tvoje fotky sú proste magnifique :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Vyzerá to tam úplne neuveriteľne. Úžasné. Úplný raj, o takejto ulici som ani nevedela, takže to bude ďalšia parížska zastávka, ak sa tam niekedy dostanem.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. och prečo som ťa nenašla skôr, máš prenádherný blog úplne! :)
    a tu konkrétne, krásne fotky, vieš úžasne vystihnúť atmosféru, čarovnosť miest..teším sa na ďalšie posty

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Pariž som si zamilovala hned na 1.x ! ale mozno aj preto ze som bola s tymi pravymi ludmi :) a aj v tej Ameliinej kaviarni sme boli.. je presne taka jak vo filme no trošku ina ale aj na zachodoch je taka skrinka kde su fotky amelie a take všeliake veci... no proste vau musim sa tam vratit :) do pariza

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ooh tak to ti závidím tú kaviareň, sme ju hľadali ako zmyslov zbavení :D
      ale jedna holka tu vyššie písala že už je zrušená či čo
      no tiež dúfam že sa ešte vrátim! :}

      Odstrániť
    2. Jéjo tie fotky sú parádne závidím :(♥

      Odstrániť
  18. ♥♥♥miluju Paříž a ty poslední 4 fotky jsou aaaaaaah!

    OdpovedaťOdstrániť

Instagram