Finland I. - Na začiatku bola zima.

januára 15, 2015

Tak nejako sa mi zdá, že dni vo Fínsku plynú akosi rýchlejšie ako u zvyšku sveta, ale možno je to len údel každého erasmáka, že mu život a grant od školy len tak preteká pomedzi prsty. A tak dni utekajú, studenomery ukazujú rôznorodé teploty studenoty od mínus dvojciferných čísel až do plusu. Adaptúvavam sa, zvykám si na to, že keď vstanem ráno o deviatej, všade je tma tmúca (mne to ale nevadí, tento aspekt nordického života sa mi páči, na Slovensku málokedy stihnem východ slnka), menia sa mi priority. Ak na predpovedi počasia vidím +1°C teším sa, že ako teplo a že nepotrebujem tri vrstvy oblečenia, ale iba dve. Koľko radosti. Teším sa vždy, keď tu vidím slnko, lebo nikdy neviete, kedy sa zas naskytne taká príležitosť!




Expectations vs. reality: Veľmi som sa strachovala, že zamrznem a zdepresívniem v tej tme. Mýtus vyvrátený, -15°C vôbec nie je nič strašného ak ste properly oblečení, nie ako Fínky s holými kotníkmi v converskách. Tá tma tiež nie je taká strašná, západ slnka je okolo tretej a reálne je tma asi ako u nás o pol piatej. Takže zbytočné obavy, je to znesiteľnejšie, aj keď je pravda, že som sem prišla do obdobia,  kedy sa všetko začína zlepšovať a všetkovšade je zasnežené, takže som tak trochu lucker.



Ku vlogu, ja som si pôvodne myslela, že tu budem tak aspoň mesiac asociálčiť, no opak je pravdou a ja ledva skláňam hlavu na môj ortopedický vankúš o tretej ráno a o ôsmej už vstávam na ranný bus do školičky. Čiže som vo vážnom lack of čas, nie žeby som si to neužívala, práve naopak, ale mám výčitku svedomia voč vám, že som zas niečo nasľubovala. Ale for fun sa pokúsim spraviť aspoň jeden vlog v januári, aby ste konečne mohli počuť môj ľúbozvučný východniarsky akcent a všetky moje proste a akože. Zodpoviem niektoré otázky, ktoré ste mi položili na asku ohľadom školy, kufrov a spolubydiel, takže tu nebudem prezrádzať veľa, no jedno vám poviem, každým dňom to tu milujem viac a viac!

 

Zápisky zamrznutej kybernetky:
3.1.2014
- to že ste vo Fínsku si plne uvedomíte až vtedy, keď na vás začne po fínsky rozprávať aj Spotify
- díky bohu, že niekto vymyslel cereálie alebo aj lenivosť+intrák=nesquik
- Mamča: "urob si nejakú cestovinu, nie že vyhoríš"
- v momente, keď moje oči zočili Lindex som vedela, že s Vaasou budeme kamošky
4.1.2014 
- díky bohu za google mapy
5.1.2014
- ajtak som zablúdila
- fínske reklamy ovládli youtube, ich dokonca ani adblok nezastaví
- lekcia taliančiny od spolubydiel: cheaper - economico, the cheapest - economico tutti
6.1.2015
- ten pocit, keď zistíš, že si do zápisníka už tri dni píšeš rok 2014
- ten pocit, keď si do diára píšeš: "Zaplatiť nájom." - daaamn asi dospievam
- moje meno v taliančine znamená nedeľa, no jedna krása

Tam niekde som prestala stíhať zapisovať, ale asi zas začnem, aby sa nezabudlo!

To je na úvod všetko. Ani zďaleka však nie všetko, čo sa tu deje. Tí, čo stalkujete na instakilograme ste už čo to viac videli, tí čo nie, uvidíte ešte! Zatiaľ sa majte a držte palce, ja idem konečne do postele, zajtra voľný deň, takže hellyeah môžem spať až do svitania, čiže do desiatej! What a lifehack! Hei Hei!

You Might Also Like

27 comentários

  1. Domčíiii, som rada, že si takto skvelo užívaš Erazmus, len tak ďalej! A chceme viac postov! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ty musíš najlepšie vedieť, že je to mission impossible na erasme! :D a ja som tiež čakala z graaazu aspoň tisíc,ale teraz už chápem plne! :D

      Odstrániť
  2. ó koľko červenej a bielej ♥ a teším sa na ďalšie zápisky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ó nádhera <3
    teším sa na ďalšie Kibernetki dievčini fínske príhoďi a skúsenosťi ^^

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Úplne super!! Severské krajiny sú mojim malým snom, tak sa týmito fotkami (aj slovami) trochu kochám. Tie červené domčeky a kopa snehu, jú ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vyzerá to tam ako v rozprávke :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To je tak nádherné prostředí :-). A ten sníh tomu ještě dodává na kráse.
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jej vyzera to tam nadherne :) Ale tie minusove teploty by neboli nic pre mna. Uzi si to tam a tesim sa na dalsie posty :)

    Blonďavá Potvora

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Wow, ta architektura je úžasná! :)
    www.lettertomywardrobe.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Krásne to vyzerá, závidím, aj keď si užívam to slnko v Bratislave :D ja mám takú otázku, že či si musela vedieť po fínsky, keď si si dávala žiadosť a absolvovala všetky tie testy a pohovory.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tie zápisky ma pobavili:D Veľmi ti to prajem a trochu aj závidím;D Fotky sú nádherné! Tie červené budovy priam žiaria :3

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Teším sa na ten vlog. Vyzerá to tam všetko nádherne. Mohla by si aj napísať po Erasme celý článok o ňom, ako prebiehal, na čo si dávať pozor a tak, aby si pomohla aj budúcim Erasmákom ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. skvělý fotky, díky za možnost nahlédnutí! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Téda! Abych pravdu řekla, z tolika sněhu bych už měla depky (:D), ale kouká se na to vážně dobře. A ty domky <3 <3! A jak tak vidím, začínáš se hezky učit italsky, skvělé!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Hi! I don't know what you wrote, I just speak English and Portuguese, but I love your pictures!
    I went to translate and I guess it is slovak. Am I right?

    Kiss <3
    http://ondadesuspiros.blogspot.pt/

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Bardzo fajny post i rewelacyjne zdjęcia. Prowadzisz świetnego bloga
    Jakbyś mogła to zajrzyj do mnie
    http://royal-princes.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Hi Dominica! :) Greetings from Finland!

    Just found your blog for the first time and wow, it's impressive! The layout is SO pretty and I love your posts and all photos (I don't understand that much of the text though..).
    Anyways, I immidiately followed you on GFC, so if you want to follow me back or check out my blog, feel free to! :)

    Rebecka | 7th Style

    www.7thStyle.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Great blog! <3
    Invite !
    discidone-art.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Miluju severské země! Jednou bych tam ráda jela aspoň jednou na "dovolenou"
    Takže fotky pochopitelně super! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Like your posts and your blog. I follow you, could you follow back, pls. Kiss

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ooo Finsko, tam bych se ráda podívala:) užívej!:) Www.jojovictus.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Instagram